ΛΥΚΕΙΟ - ΣΧΟΛΕΣ
Δράση "Γνωρίζω την Ιστορία μου, γνωρίζω τον Παγκόσμιο Πολιτισμό"
Το σχολικό έτος 2021-22 υλοποιήθηκε στο σχολείο μας για πρώτη χρονιά η δράση «Γνωρίζω την Ιστορία μου, γνωρίζω τον Παγκόσμιο Πολιτισμό» στις τάξεις Α’ και Β΄ Γυμνασίου. Πρόκειται για μία διαθεματική- βιωματική προσέγγιση στο μάθημα της Ιστορίας το οποίο πλαισιώθηκε από μια σειρά διδασκαλιών σε άλλα γνωστικά αντικείμενα και διδακτικές επισκέψεις σε μουσεία-αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής με στόχο να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σπουδαιότητα της επίδρασης της Ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού στον παγκόσμιο πολιτισμό, να ενισχύσουν τους μαθητές στο μάθημα της Ιστορίας και να τους βοηθήσουν να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας καθώς και ψηφιακές δεξιότητες.
Από τον Ιανουάριο ως τα μέσα Απριλίου, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί σχεδίασαν και υλοποίησαν μια σειρά μαθημάτων που να εμπλέκουν τα γνωστικά αντικείμενα των Αγγλικών, της Πληροφορικής, της Θεατρικής Αγωγής, της Χορωδίας και της Βυζαντινής-Παραδοσιακής Μουσικής με την ύλη της Ιστορίας των τάξεων, της Αρχαίας Ιστορίας για την Α’ γυμνασίου και της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ιστορίας για τη Β’ Γυμνασίου.
Πιο συγκεκριμένα, στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών, οι μαθητές της Α’ γυμνασίου με αφετηρία την Κόρινθο της Αρχαϊκής εποχής, ενεπλάκησαν σε ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες και μελέτησαν θέματα όπως την Κόρινθο στην Ελληνική μυθολογία, τους Περσικούς πολέμους, την Αθήνα του Χρυσού Αιώνα του Περικλή και τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Αντίστοιχα, οι μαθητές της Β’ γυμνασίου με αφετηρία την Βυζαντινή Κόρινθο μελέτησαν τις περιόδους της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, τον ναό του Απόλλωνα στην Κόρινθο, την Αγία Σοφία και τις Σταυροφορίες. Επιπλέον, οι μαθητές και των δύο τάξεων εκπόνησαν δομημένα ομαδικά project στην Αγγλική γλώσσα με θέματα όπως: Οι 12 Θεοί του Ολύμπου, Αστερισμοί από την Ελληνική μυθολογία, Θρησκευτική λατρεία στην αρχαιότητα και σήμερα, Ο διθύραμβος και η γένεση της τραγωδίας, Οι 3 μεγάλοι τραγικοί ποιητές της αρχαίας Ελλάδας για την Α’ γυμνασίου και Ναοί του Απόλλωνα, Δίολκος και Αρχαία Κόρινθος, Αρχιτεκτονικοί ρυθμοί στην Αρχαία Ελλάδα, Μεγάλη Ελλάδα και ο Απόστολος Παύλος στη Ρωμαϊκή Κόρινθο για τη Β’ γυμνασίου. Σε συνδιδασκαλίες με το μάθημα της Πληροφορικής στο εργαστήριο του σχολείου, σε ομάδες αναζήτησαν πληροφορίες, εικόνες, video στο διαδίκτυο και με την καθοδήγηση των 2 εκπαιδευτικών συνέθεσαν την εργασία τους σε ψηφιακή μορφή, αρχικά σε έγγραφο του Word και μετέπειτα σε μορφή παρουσίασης. Οι ομάδες παρουσίασαν τα σχέδια εργασίας (project) τους στην ολομέλεια του τμήματος τους στο τέλος Μαρτίου.
Για να δείτε ενδεικτικά project των μαθητών πατήστε εδώ.
Στα πλαίσια του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής, οι μαθητές της Α’ γυμνασίου μελέτησαν την γένεση του θεάτρου στην Αρχαία Ελλάδα, τα μέρη της τραγωδίας και τους μύθους πάνω στους οποίους βασίστηκαν κάποιες από αυτές. Στο πρακτικό μέρος, επιλέχθηκε η Αντιγόνη του Σοφοκλή. Οι μαθητές δούλεψαν πάνω στο χορικό που δοξάζει την παντοδυναμία του Έρωτα και απετέλεσαν τα μέλη του χορού που σε συνεργασία με το Σύνολο Θεάτρου της Β’ Λυκείου σε πρωταγωνιστικούς ρόλους παρουσίασαν απόσπασμα της Αντιγόνης στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Κορίνθου.
Οι μαθητές της Β’ γυμνασίου μελέτησαν τον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου, έργο με έντονες βυζαντινές αναφορές και ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο ομοιοκατάληκτο στίχο καθώς και το Ρωμαίο και Ιουλιέττα του Σαίξπηρ, διάσημου Άγγλου θεατρικού συγγραφέα του Μεσαίωνα με σαφείς επιρροές από τους αρχαίους δραματουργούς. Αποσπάσματα και των 2 έργων απεδόθησαν από τους μαθητές στο κάστρο της Ακροκορίνθου.
Στα πλαίσια του μαθήματος της Χορωδίας, οι μαθητές της Α’ γυμνασίου μελέτησαν τη σπουδαιότητα των μουσικών σπουδών στην Αρχαία Ελλάδα, τις μούσες, τον Πυθαγόρα στη σχέση των μαθηματικών με τη μουσική, τη δημιουργία των διαστημάτων και κατασκευή του μονόχορδου, του πρώτου εγχόρδου οργάνου . Επισκέφθηκαν διαδικτυακά το μουσείο αρχαίων μουσικών οργάνων στο Κατάκολο Ηλείας και γνώρισαν τα αρχαία μουσικά όργανα, πρόγονους των μουσικών οργάνων της σύγχρονης εποχής: Χαλκόφωνο- πρόγονος των νταμς, Πανδόρα- πρόγονος του ταμπουρά και του μπουζουκιού, Σύρυγγα ή Αυλός του Πανός-πρόγονος του φλάουτου κ. α. Τέλος, παρακολούθησαν απόσπασμα αρχαίου μουσικού έργου από την ορχήστρα αρχαίων μουσικών οργάνων.
Στα πλαίσια του μαθήματος της Βυζαντινής-Παραδοσιακής μουσικής, οι μαθητές της Β’ γυμνασίου μελέτησαν ακριτικά τραγούδια και τραγούδησαν τον Ερωτόκριτο για τη συνοδεία του θεατρικού αποσπάσματος στο κάστρο της Ακροκορίνθου.
Στα πλαίσια της δράσης υλοποιήθηκαν μια σειρά από διδακτικές επισκέψεις με στόχο την παροχή αυθεντικών-βιωματικών εμπειριών στους μαθητές που θα τους βοηθήσουν να ανακαλέσουν και να διασυνδέσουν τις γνώσεις που απέκτησαν στη σχολική τάξη και να σημειώσουν καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές της Α' Γυμνασίου επισκέφθηκαν στις 18/3/2022 το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα και την Δευτέρα 11/4/2022 τον αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου και ξεναγήθηκαν στα Μουσεία και στον αρχαιολογικό χώρο από την εκπαιδευτικό φιλόλογο-αρχαιολόγο της τάξης.
Οι μαθητές της Β' Γυμνασίου επισκέφθηκαν στις 14/4/2022 το κάστρο του Ακροκορίνθου και στη συνέχεια το Μουσείο όπου ξεναγήθηκαν από την φιλόλογο-καθηγήτρια Ιστορίας της τάξης.
Ευχαριστούμε τους μαθητές μας για τη συνεργασία και την καλή τους προσπάθεια!
Συντονίστρια δράσης: Μαρία Βερδέ ΠΕ06
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:
Βασιλική Τσικολιδάκη ΠΕ86
Ανδριάνα Κώτση ΠΕ02
Αγγελική Βεληζιώτη ΠΕ02
Ιωάννα Γιαννακού ΠΕ05
Κορνηλία Βολοσένκο ΠΕ79.01
Δημήτρης Αβραμίδης ΠΕ79.01