Δράσεις

Επίσκεψη στο Μέγαρο Μουσικής

Την Παρασκευή 8 Μαρτίου του 2024, οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Κορίνθου, συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της κρατικής ορχήστρας Αθηνών "Ανοιχτές Δοκιμές" που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και παρακολούθησαν το συμφωνικό ποίημα "Δον Κιχώτης"για σόλο βιολοντσέλο, σόλο βιόλα και ορχήστρα, έργο 35, του ΡΙΧΑΡΝΤ ΣΤΡΑΟΥΣ (1864-1949), υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού. Ο θεσμός της "ανοιχτής πρόβας" έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη διαδικασία της προετοιμασίας μιας επαγγελματικής συμφωνικής ορχήστρας μέσα απ’ τις παρατηρήσεις και τη καθοδήγηση του μαέστρου της, ώστε να είναι σε θέση να παρουσιαστεί στο κοινό το πρόγραμμά της σε συναυλία. Το μουσικό σχολείο Κορίνθου συμβάλλει με τη συμμετοχή του στη διάδοση της συμφωνικής μουσικής και στη δημιουργία ενός μελλοντικού κοινού υψηλών απαιτήσεων.
Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο του Μεγάρου και ενημερώθηκαν σχετικά με το πρόγραμμα, τους συνθέτες και το ρόλο του μαέστρου κατά τη διαδικασία μιας ανοιχτής πρόβας. Οι μαθητές αποκόμισαν θετικές εντυπώσεις και έλαβαν ερεθίσματα ως προς τη συμπεριφορά των ακροατών σε χώρους εκδηλώσεων και παραστάσεων, όπου απαιτείται ο αλληλοσεβασμός,καθώς η ανάγκη συγκέντρωσης των ερμηνευτών επιβάλλεται, ώστε να μπορούν να διατηρούν τηνεστίασή τους μέσα σε ένα ορχηστρικό σύνολο πουδεν χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό στην αναπαραγωγή της μουσικής. Η εκπαιδευτική αξία της επίσκεψης στην "Ανοιχτή Δοκιμή" είναι πολύτιμη και επιπλέον, η εμπειρία αυτή μπορεί να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τη συμφωνική μουσική και να τους ενθαρρύνει να εξερευνήσουν περισσότερα γύρω από αυτή, αλλά ακόμανα εμβαθύνουν ως ακροατές και ως κοινωνοί στις αξίες της κλασικής μουσικής παιδείας.

μεγ1

Επιμόρφωση των φιλολόγων

Την Τετάρτη, 07 Φεβρουαρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο
της Κορίνθου και στο πλαίσιο της επιμόρφωσης των Φιλολόγων του σχολείου μας, δια
ζώσης παρουσίαση με θέμα τις βασικές αρχές της Επικούρειας φυσικής & ηθικής
φιλοσοφίας.
Η κα Νικολίνα Καμζόλα, κλασική φιλόλογος και υποψήφια διδάκτωρ Φιλοσοφίας
στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, απάντησε με την παρουσίασή της στα ακόλουθα
ερωτήματα:
● Ποιο ήταν το ιστορικό-κοινωνικό πλαίσιο εντός του οποίου διαμορφώθηκε
η ελληνιστική φιλοσοφία;
● Ποιες είναι οι βασικές αρχές της Επικούρειας φυσικής και ηθικής
φιλοσοφίας;
● Με ποιο τρόπο διαχειρίζονται οι Επικούρειοι φιλόσοφοι τη φιλοσοφική
παράδοση αντιδρώντας στα δόγματα του Αριστοτέλη, του Πλάτωνα και
των συγχρόνων του Στωικών και προσπαθώντας να τα ανατρέψουν;
● Η Επικούρεια ηδονή και ποιος ο ρόλος των αρετών στο φιλοσοφικό
σύστημα του Επίκουρου σε αντιπαραβολή με τα αρεταϊκό σύστημα του
Αριστοτέλη;
Μετά την παρουσίαση ακολούθησε συζήτηση με τους επιμορφούμενους, κατά τη
διάρκεια της οποίας αναδείχθηκαν ενδιαφέρουσες πτυχές του θέματος και η
επιστημονική επάρκεια της κας Καμζόλα.
Εμβαθύναμε σε θέματα φιλοσοφίας τα οποία θα μεταλαμπαδευτούν και θα
ωφελήσουν τους μαθητές μας τόσο κατά τη διάρκεια της σχολικής ζωής όσο και στη
μετέπειτα ζωή τους.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Νικολίνα Καμζόλα για την ενδιαφέρουσα και
πληρέστατη παρουσίασή της και προσδοκούμε και σε επόμενη συνεργασία.

IMG 78701fceb17218b05ab73db4bd8327e0 V

IMG dcb2d08e27ff5c991015aeb263fa596b V

Σεμινάριο εκπαιδευτικών του Μουσικού Σχολείου Κορίνθου σχετικά με την αντιμετώπιση πνιγμού και ανακοπής καρδιάς από το ΕΚΑΒ

Η ασφάλεια και η προετοιμασία για αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης είναι θέματα προτεραιότητας σε κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα. Στο πλαίσιο αυτό, το σχολείο μας διοργάνωσε ένα σημαντικό σεμινάριο με θέμα "Ανακοπή Καρδιάς και Πνιγμός: Προστασία και Σωτηρία" που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 17 Οκτωβρίου 2023 στις εγκαταστάσεις του σχολείου μας.

Το σεμινάριο είχε στόχο να παράσχει στους εκπαιδευτικούς μας τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για την αντιμετώπιση καταστάσεων ανακοπής καρδιάς και πνιγμού σε περίπτωση που αυτές προκύψουν κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές των πρώτων βοηθειών και να εκπαιδευθούν στη χρήση του απινιδωτή καρδιάς (AED) και την παροχή βοήθειας σε περιπτώσεις πνιγμού.

Επίσης, το σεμινάριο περιλάμβανε πρακτικές ασκήσεις και σενάρια, κατά τα οποία οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν στην προσομοίωση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση στην αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων.

Η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών μας σε αυτό το σεμινάριο ήταν εξαιρετική. Κατανόησαν τη σημασία της προετοιμασίας και της αντίδρασης σε αναγκαίες περιστάσεις, καθώς και τον ρόλο τους ως πρότυπα για τους μαθητές τους. Μετά το πέρας του σεμιναρίου, πολλοί από αυτούς εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τις νέες γνώσεις που απέκτησαν και τη δέσμευσή τους να προωθήσουν τη συνείδηση της ασφάλειας μεταξύ των μαθητών τους.

Το σεμινάριο για την ανακοπή καρδιάς και τον πνιγμό αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την προαγωγή της ασφάλειας και της προετοιμασίας στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, διασφαλίζοντας ότι εκπαιδευτικοί και μαθητές είναι προετοιμασμένοι για κάθε ενδεχόμενη κατάσταση που απαιτεί άμεση δράση.

Ευχαριστούμε πολύ το ΕΚΑΒ για την άμεση ανταπόκρισή του και για την εξαιρετική παρουσίαση των επιμορφωτών του.

Η Δ/ντρια 

Ειρήνη Καραπατά

 καρπα

Διδακτικές Επισκέψεις

Το Μουσικό Σχολείο Κορίνθου την Τετάρτη, 31/1/24, πραγματοποίησε δύο διδακτικές επισκέψεις, στο Ευγενίδειο Ίδρυμα και στο Μουσείο Σχολικής Ζωής.
Στο Ευγενίδειο Ίδρυμα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα «Εκρηκτική Επιστήμη», σχετικό με τα γνωστικά αντικείμενα των Φυσικών επιστημών. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές εξοικειώθηκαν, μέσω εντυπωσιακών πειραμάτων με βασικές έννοιες της Φυσικής και της Χημείας αναπτύσσοντας έτσι τη διερευνητική τους σκέψη και το ενδιαφέρον τους για τις Φυσικές επιστήμες αλλά και για τον κόσμο γύρω τους. Στο Μουσείο Σχολικής ζωής, οι μαθητές της Α΄Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το ελληνικό Σχολείο αλλά και τις αλλαγές στην Εκπαίδευση με την πάροδο των χρόνων. Επιπλέον, περιηγήθηκαν στην Πλάκα, στην οδό Τριπόδων και ενημερώθηκαν για την έννοια της «χορηγίας» στην αρχαία Αθήνα ενώ πήραν μέρος σε σχετικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Θεωρούμε ότι τέτοιου είδους εκπαιδευτικές δράσεις αλλάζουν τον τρόπο και την αντίληψη για τη μάθηση, καθώς δημιουργούν μικρούς ερευνητές γεμάτους όρεξη για δράση!

416219582 1426427424960920 2626574105748622021 n  418816851 349222091312529 2441566437763074102 n  420845448 1647197689445100 9106932481319011199 n 

Βράβευση του Μουσικού Γυμνασίου Κορίνθου

  Δελτίο Τύπου                                      φωτο 1

φωτο 2φωτο 3

 

 

 

 

Υποκατηγορίες