ΛΥΚΕΙΟ - ΣΧΟΛΕΣ
Δράσεις
Τελικές Συναυλίες
Συμμετοχή σε Φεστιβάλ
Τα σύνολα ορχηστρικής και φωνητικής παραδοσιακής μουσικής του σχολείου μας, είχαν τη χαρά να μετέχουν στο 1ο Φεστιβάλ Παραδοσιακής Μουσικής που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 4 Απριλίου στο Ναύπλιο.
Μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές, συνέπραξαν σε μουσικά εργαστήρια με τα παραδοσιακά σύνολα των Μουσικών Σχολείων Αλίμου, Καλαμάτας και Αργολίδας και παρακολούθησαν masterclass παραδοσιακής μουσικής με θέμα «Η παραδοσιακή κομπανία στην Ελλάδα» και «Εθνομουσικολογία και Μουσική Πράξη» (διευθυντής: Λάμπρος Λιάβας), που παρουσιάστηκαν από τα τμήματα του Παν. Αθηνών ΕΚΠΑ και ΠΜΣ κατά αντιστοιχία. Ύστερα από τα σεμινάρια, διακεκριμένοι μουσικοί έκαναν παρουσίαση παραδοσιακών μουσικών οργάνων και ακολούθησαν βιωματικά σεμινάρια, επιτυγχάνοντας έτσι το συγκερασμό θεωρίας και πράξης. Το Φεστιβάλ Παραδοσιακής Μουσικής διοργανώθηκε από το Μουσικό Σχολείο Αργολίδας υπό την αιγίδα της Δ.Δ.Ε. Αργολίδας και την υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Δήμου Ναυπλιέων και του Επιμελητήριου Αργολίδας, στηρίζοντας πολιτιστικά τη νεολαία και διευρύνοντας τους ορίζοντες στην εκπαιδευτική κοινότητα των Μουσικών Σχολείων. Τα μουσικά σύνολα του σχολείου μας, συνόδευσαν οι υπεύθυνοι καθηγητές Δήμητρα Ζαρέντη, Δημήτρης Μιχαλόπουλος, Κων/να Ξύδη και Αλέξανδρος Σαχπαζίδης.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και στους καθηγητές τους, καθώς και στο Μουσικό Σχολείο Αργολίδας για την άψογη διοργάνωση των δράσεων. Ελπίζουμε να επαναληφθεί ο θεσμός αυτός και του χρόνου.
Επίσκεψη στο Μέγαρο Μουσικής
Την Παρασκευή 8 Μαρτίου του 2024, οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Κορίνθου, συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της κρατικής ορχήστρας Αθηνών "Ανοιχτές Δοκιμές" που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και παρακολούθησαν το συμφωνικό ποίημα "Δον Κιχώτης"για σόλο βιολοντσέλο, σόλο βιόλα και ορχήστρα, έργο 35, του ΡΙΧΑΡΝΤ ΣΤΡΑΟΥΣ (1864-1949), υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού. Ο θεσμός της "ανοιχτής πρόβας" έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη διαδικασία της προετοιμασίας μιας επαγγελματικής συμφωνικής ορχήστρας μέσα απ’ τις παρατηρήσεις και τη καθοδήγηση του μαέστρου της, ώστε να είναι σε θέση να παρουσιαστεί στο κοινό το πρόγραμμά της σε συναυλία. Το μουσικό σχολείο Κορίνθου συμβάλλει με τη συμμετοχή του στη διάδοση της συμφωνικής μουσικής και στη δημιουργία ενός μελλοντικού κοινού υψηλών απαιτήσεων.
Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο του Μεγάρου και ενημερώθηκαν σχετικά με το πρόγραμμα, τους συνθέτες και το ρόλο του μαέστρου κατά τη διαδικασία μιας ανοιχτής πρόβας. Οι μαθητές αποκόμισαν θετικές εντυπώσεις και έλαβαν ερεθίσματα ως προς τη συμπεριφορά των ακροατών σε χώρους εκδηλώσεων και παραστάσεων, όπου απαιτείται ο αλληλοσεβασμός,καθώς η ανάγκη συγκέντρωσης των ερμηνευτών επιβάλλεται, ώστε να μπορούν να διατηρούν τηνεστίασή τους μέσα σε ένα ορχηστρικό σύνολο πουδεν χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό στην αναπαραγωγή της μουσικής. Η εκπαιδευτική αξία της επίσκεψης στην "Ανοιχτή Δοκιμή" είναι πολύτιμη και επιπλέον, η εμπειρία αυτή μπορεί να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τη συμφωνική μουσική και να τους ενθαρρύνει να εξερευνήσουν περισσότερα γύρω από αυτή, αλλά ακόμανα εμβαθύνουν ως ακροατές και ως κοινωνοί στις αξίες της κλασικής μουσικής παιδείας.
Θετρική Παράσταση Μουσικού Σχολείου Κορίνθου
Διδακτικές Επισκέψεις
Το Μουσικό Σχολείο Κορίνθου την Τετάρτη, 31/1/24, πραγματοποίησε δύο διδακτικές επισκέψεις, στο Ευγενίδειο Ίδρυμα και στο Μουσείο Σχολικής Ζωής.
Στο Ευγενίδειο Ίδρυμα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα «Εκρηκτική Επιστήμη», σχετικό με τα γνωστικά αντικείμενα των Φυσικών επιστημών. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές εξοικειώθηκαν, μέσω εντυπωσιακών πειραμάτων με βασικές έννοιες της Φυσικής και της Χημείας αναπτύσσοντας έτσι τη διερευνητική τους σκέψη και το ενδιαφέρον τους για τις Φυσικές επιστήμες αλλά και για τον κόσμο γύρω τους. Στο Μουσείο Σχολικής ζωής, οι μαθητές της Α΄Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το ελληνικό Σχολείο αλλά και τις αλλαγές στην Εκπαίδευση με την πάροδο των χρόνων. Επιπλέον, περιηγήθηκαν στην Πλάκα, στην οδό Τριπόδων και ενημερώθηκαν για την έννοια της «χορηγίας» στην αρχαία Αθήνα ενώ πήραν μέρος σε σχετικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Θεωρούμε ότι τέτοιου είδους εκπαιδευτικές δράσεις αλλάζουν τον τρόπο και την αντίληψη για τη μάθηση, καθώς δημιουργούν μικρούς ερευνητές γεμάτους όρεξη για δράση!